Otomobil satışları Nisan’da arttı: En çok tercih edilen model belli oldu

Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışları Nisan 2025’te Büyük Artış Gösterdi!

Otomobil ve hafif ticari araç satışları Nisan 2025’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,8 artarak 105 bin adedi geçti. En çok tercih edilen araç tipi SUV olurken, elektrikli araç satışları yüzde 13,9 paya ulaştı. Yılın ilk 4 ayında toplam pazar 381 bin adedi aştı.

2025 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Nisan ayına göre yüzde 38,8 artarak 105.352 adet oldu.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2025 Nisan ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 39,0 artarak 85.411 adet olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 37,8 artarak 19.941 adet oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre yüzde 55,8 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre yüzde 61,8 artış gösterdi. Hafif ticari araç pazarı ise 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlarını yüzde 34,6 arttı.

YILIN İLK 4 AYINDA BÜYÜME

Türkiye’de toplam otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,7 oranında artarak 381.636 adet olarak gerçekleşti.

Otomobil satışları, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre yüzde 4,9 oranında artarak 309.204 adet, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 5,4 azalarak 72.432 adet oldu.

Pazarın yüzde 81,5’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 171.562 adetle yüzde 55,5 pay alırken, B segmenti otomobiller 79.242 adetle yüzde 25,6 pay aldı.

Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi SUV otomobiller oldu. SUV otomobiller yüzde 60,7 pay ve 187.660 adet satış ile listenin başında yer alırken, Sedan ve H/B otomobiller sırasıyla yüzde 22,9 pay ve 70.852 adet, yüzde 15,3 pay ve 47.408 adet satışla takip etti.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN PAYI ARTIYOR

Benzinli otomobil satışları yüzde 48,3 payla liderliği korurken, hibrit otomobiller yüzde 28,7 payla ikinci sırada yer aldı. Elektrikli otomobil satışları yüzde 13,9’luk payla dikkat çekerken, dizel otomobil ve otogazlı otomobil satışları ise sırasıyla yüzde 8,5 ve yüzde 0,6 pay aldı.

Elektrikli otomobil satışları içinde, 160 kW altındaki modeller yüzde 11,6 payla önemli bir yer tutarken, 160 kW üstü modeller ise yüzde 2,3’lük bir paya sahipti.

Motor hacmi bazında incelendiğinde, 1600cc altındaki otomobiller satışları azalırken, 1600-2000cc aralığındaki otomobillerde artış yaşandı. 2000cc üstü otomobiller de pazarda kendine yer buldu. Bu veriler, otomobil ve hafif ticari araç pazarının dinamiklerini ve tercihleri detaylı bir şekilde ortaya koyuyor.

Related Posts

Çiftçinin yüzü gülecek! Kapılarını açıyor

Mustafakemalpaşa’daki Tarım Peyzaj A.Ş işbirliğiyle kurulan Tarım Plast Fabrikası’nda sulama borusu üretimiyle çiftçilere destek sağlayan Büyükşehir Belediyesi, sıvı gübre desteğiyle de üreticilerin maliyetlerini hafifletmeyi amaçlıyor. Bu kapsamda …

3 yılda 60 bin besi hayvanı dağıtılacak

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Kırsalda Bereket Hayvancılığa Destek Projesi’nin ilk aşamasında, 4 bin 351 hak sahibi belirlendiğini bildirerek, “Proje sonunda kırmızı et üretiminde asıl ihtiyacımız olan besilik materyalin, kendi hayvanlarımız tarafından karşılanmasını amaçlıyoruz” dedi.

Spot piyasada doğal gaz fiyatları (29 Mayıs 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, dün spot doğal gaz piyasasında işlem hacmi 6 milyon 640 bin 440 lira oldu. Bu tutar, önceki gün 7 milyon 563 bin 953 lira olarak açıklandı. Spot doğal gaz piyasasında dün 1000 metreküp doğal gazın …

Sabancı Holding, Radiflow hisselerini 1 dolara sattı, 5 milyon dolar zararla çekildi

Sabancı Holding, Radiflow hisselerini 1 dolara sattı, 5 milyon dolar zararla çekildi

CHP’den yeni ikramiye önerisi

CHP’li Barut, “Emekliler ve asgari ücretliler için kurbanlık ikramiyesi verilsin” önerisinde bulundu.

Yemek kartı kullananlar dikkat: Uzmanı kritik hatalar konusunda uyardı, ‘tazminatsız işinizden olabilirsiniz’

Yemek kartları, çalışanların günlük yemek ihtiyaçlarını karşılamak için yaygın şekilde kullanılıyor. Ancak kartların restoran dışı kullanımı ve yasal sınırları, işverenler ve çalışanlar arasında tartışma yaratmaya devam ediyor. Uzmanlar, hem işverenlere hem de çalışanlara kritik uyarılarda bulunuyor.