Otomobil satışları Nisan’da arttı: En çok tercih edilen model belli oldu

Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışları Nisan 2025’te Büyük Artış Gösterdi!

Otomobil ve hafif ticari araç satışları Nisan 2025’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38,8 artarak 105 bin adedi geçti. En çok tercih edilen araç tipi SUV olurken, elektrikli araç satışları yüzde 13,9 paya ulaştı. Yılın ilk 4 ayında toplam pazar 381 bin adedi aştı.

2025 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Nisan ayına göre yüzde 38,8 artarak 105.352 adet oldu.

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2025 Nisan ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 39,0 artarak 85.411 adet olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 37,8 artarak 19.941 adet oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre yüzde 55,8 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre yüzde 61,8 artış gösterdi. Hafif ticari araç pazarı ise 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlarını yüzde 34,6 arttı.

YILIN İLK 4 AYINDA BÜYÜME

Türkiye’de toplam otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,7 oranında artarak 381.636 adet olarak gerçekleşti.

Otomobil satışları, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre yüzde 4,9 oranında artarak 309.204 adet, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 5,4 azalarak 72.432 adet oldu.

Pazarın yüzde 81,5’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 171.562 adetle yüzde 55,5 pay alırken, B segmenti otomobiller 79.242 adetle yüzde 25,6 pay aldı.

Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi SUV otomobiller oldu. SUV otomobiller yüzde 60,7 pay ve 187.660 adet satış ile listenin başında yer alırken, Sedan ve H/B otomobiller sırasıyla yüzde 22,9 pay ve 70.852 adet, yüzde 15,3 pay ve 47.408 adet satışla takip etti.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN PAYI ARTIYOR

Benzinli otomobil satışları yüzde 48,3 payla liderliği korurken, hibrit otomobiller yüzde 28,7 payla ikinci sırada yer aldı. Elektrikli otomobil satışları yüzde 13,9’luk payla dikkat çekerken, dizel otomobil ve otogazlı otomobil satışları ise sırasıyla yüzde 8,5 ve yüzde 0,6 pay aldı.

Elektrikli otomobil satışları içinde, 160 kW altındaki modeller yüzde 11,6 payla önemli bir yer tutarken, 160 kW üstü modeller ise yüzde 2,3’lük bir paya sahipti.

Motor hacmi bazında incelendiğinde, 1600cc altındaki otomobiller satışları azalırken, 1600-2000cc aralığındaki otomobillerde artış yaşandı. 2000cc üstü otomobiller de pazarda kendine yer buldu. Bu veriler, otomobil ve hafif ticari araç pazarının dinamiklerini ve tercihleri detaylı bir şekilde ortaya koyuyor.

Related Posts

Ev kadınlarına emeklilik hakkının detayları belli oldu

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, ev kadınlarının emekliliğine yönelik hazırlıkların haziran-temmuz ayında tamamlanacağını açıkladı. İsteğe bağlı sigortaya primin üçte biri devlet tarafından karşılanacak. Yeni sistem, çocuk sayısı ve hizmet süresi gibi kriterlerle şekillenecek.

Bireysel emeklilik sistemi gençleşerek büyümeyi sürdürdü: BES’in yüzde 19’u 25 yaş altı katılımcı

Bireysel emeklilik sistemindeki (BES) katılımcıların güncel yaş dağılımına bakıldığında, son yıllarda gençleşme olduğu görülüyor. Haziran 2021’de başlatılan ve 18 yaş altı kişilerin gönüllü BES’e dahil edilmesini hedefleyen yasal düzenleme buna olumlu katkı verdi.

Uçuşa geçen altın zirveyi zorluyor

Borsa İstanbul Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasası’nda (KMKTP) altın, haftayı rekorla tamamladı. Standart altının kilogram fiyatı gün sonunda yüzde 0,5 artarak 4 milyon 54 bin liraya çıktı. Gün içinde en düşük 3 milyon 945 bin lira, en …

Meclis’te oluşturulan komisyon bir ayı aşkın süre geçmesine karşın hâlâ çalışmalarına başlayamadı: Tarım ‘bitkisel’ hayatta!

Borç batağındaki çiftçi çözüm yolları ararken, nisan ayındaki don felaketinin yaraları da hâlâ sarılamadı. TBMM’de oluşturulan komisyon aradan bir ayı aşkın süre geçmiş olmasına karşın hâlâ çalışmalarına başlayamadı.

Canlı yayında haraç mezat satış! Peki bundan markanın haberi var mı?

Dünyaca ünlü markaların giyim, gözlük, ayakkabı gibi ürünleri ‘ihraç fazlası’ ve ‘orijinal ürün’ denilerek Instagram canlı yayınında açık artırma ile satılıyor. Bazı hesaplardan direkt alım da yapılıyor. Laleli esnafı, ürünlerin orijinal olmadığını, etiketlerinin kopyalandığını vurguluyor.

Euro Bölgesi beklentilerin altında büyüdü

Euro Bölgesi ekonomisi, 2025 yılının ilk çeyreğinde sanayi üretimindeki güçlü artışa rağmen beklentilerin altında büyüdü. ABD’li ithalatçıların stok hamlesi üretimi artırsa da, bölge genelinde ekonomik büyüme yüzde 0,3 ile sınırlı kaldı.